niedziela, 24 maja 2015

Eurowizja 2015

Dzisiaj zamiast wycieczki do jednego kraju to zrobimy, że tak powiem wycieczkę po Europie! :) Pewnie już słyszeliście o werdykcie i ogólnych wynikach, ale przekażę wam trochę wszystkiego w skrócie. :) Tym bardziej, że sam oglądałem półfinały i finał.


Jak zapewne wiecie konkurs Eurowizji odbywał się w Austrii w Wiedniu. Ogólnie występowało 40 krajów. Debiutującym krajem była co ciekawe Australia, która została wyjątkowo zaproszona na 60 już konkurs Eurowizji. Głosy, które decydują o zwycięstwie rozdawane są przez widzów i jury w stosunku 50%/50%. Często widać duże rozbieżności, jeśli chodzi o te głosy. Jest to też sprawa kontrowersyjna. Według mnie tylko widzowie powinny decydować o rozkładu finału. 

Klasyfikacja końcowa w finale

Głosy według widzów

Głosy według jury

Jak widać są dość duże rozbieżności jeśli chodzi tylko o widzów i jury. Jednak w głosowaniu ogólnym wyszło na to, że wygrała Szwecja przed Rosją i Włochami

1. Måns Zelmerlöw - Heroes (Szwecja)

2. Polina Gagarina - A Millions Voices (Rosja)

3. Il Volvo - Grande Amore (Włochy)

Teraz wstawię kilka utworów, które mi osobiście się spodobały i były moimi faworytami, ale niestety nie udało się wygrać. :/ 

4. Loïc Nottet - Rhythm Inside (Belgia)

6. Aminata - Love Injected(Łotwa)

7. Elina Born & Stig Rästa - Goodbye To Yesterday (Estonia)

20. Boogie - Wars For Nothing (Węgry)


No i oczywiście polski akcent w postaci naszej reprezentantki Moniki Kuszyńskiej

23. Monika Kuszyńska - In The Name Of Love (Polska)

Podzielcie się swoimi opiniami o Eurowizji i waszymi ulubionymi występami. :)

10 komentarze:

  1. Oglądałam i od początku kibicowałam Mansowi. Bardzo się cieszyłam ze wygrał chodź długo walczył z reprezentantką Rosji o zwycięstwo. Co do oddawania głosów to szkoda komentować a szczególnie o przyznawaniu pkt po sąsiedzku państw. Szkoda ze Monice się nie udało, ale tego można było spodziewać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa notka, dzięki za wstawienie wyników (choć śledziłem wczorajszy finał ESC 2015) :P
    W odpowiedzi na twój komentarz odnośnie #230 notowania HC wyznam, że w tym roku spodobało mi się zaledwie kilka wykonań. Nie spodziewałbym się u mnie dużego wysypu gwiazd jak było w zeszłym roku. Wtedy przez kilka tygodni, od maja do czerwca, stopniowo wprowadzałem do notowania HC po kilka eurowizyjnych wykonań. Najpopularniejsze z nich to oczywiście Donatan i Cleo (którzy odnieśli sukces jeszcze przed wystartowaniem konkursu) oraz reprezentantka Szwecji, Sanna Nielsen z utworem Undo (raz wskoczyła na szczyt notowania). Conchita też radziła sobie całkiem nieźle, ale moda na nią tak jak szybko przyszła, tak i szybko się znudziła :P W tym roku jest już troszeczkę inaczej. Przed wystartowaniem półfinałów konkursu jedynymi nagraniami jakie poznałem były Heroes od Månsa Zelmerlöwa i nasze narodowe "In The Name Of Love" Moniki Kuszyńskiej. Pozostałe propozycje z Europy i Australii poznałem dopiero w czasie finału konkursu. Od razu w ucho wpadły mi piosenki reprezentanów Rosji oraz Estonii. I to właśnie debiutów duetu Elina Born & Stig Rasta oraz Poliny Gagariny można spodziewać się w najbliższym, #231 notowaniu HC :) Włochy, mimo że wysoko, to jakoś mnie nie chwyciły ;) Można nawet rzec, że trochę denerwowały :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Dzięki za komentarz u mnie :) Dobrze tutaj zajrzeć i przypomnieć sobie przedwczorajszy finał eurowizji, pomimo tego, że w tym roku Polska nie wykazała się niczym specjalnym (ale kto wie, może za rok :) ).Nie wiem też, czy jestem jedną z niewielu, ale występ Rosji ani trochę nie przypadł mi do gustu. Na szczęście wygrał mój kandydat, a to najważniejsze! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Po raz kolejny nie udana Eurowizja dla Polski. Szkoda ze my sami nie możemy wybrać sobie kto nas będzie reprezentować poprzez organizowanie eliminacje i głosowanie. Jak dobrze pamiętam kiedyś tak było. Ze wszystkich piosnek podczas finału bardzo mi się spodobała Rosyjska i z Cypru.
    Na http://jlo-poland.blogspot.com/ NN

    OdpowiedzUsuń
  5. Eurowizję oglądam rzadko, nie wiem nawet co mi strzeliło do głowy, żeby ją obejrzeć w tym roku, ale co ciekawe, zgadzam się z ostatecznym werdyktem. Szwedzka piosenka była naprawdę bardzo fajna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie oglądałam Eurowizji i nigdy nie zamierzam. Nie interesuje mnie ten temat.

    Nowy post na www.Rebelle-K.blog.pl
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za komentarz u mnie :)
    Co do Eurowizji, oglądałam i nie dziwię się, że Szwecja wygrała :) Osobiście to kibicowałam Estonii, ich piosenka mnie urzekła :)

    NN na e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie się podobała piosenka z Francji ,Hiszpanii,Rosji , Belgi , Włoszech oraz Izraela ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śledziłam jedynie finał i miałam kilku faworytów (m.in. Łotwa, Belgia, Austria). Mans wygrał zasłużenie, nagrał dobry numer. Dziwi mnie wysoka pozycja Rosji, bo piosenka to zwyczajna.

    Nowy wpis na http://the-rockferry.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekam na kolejny post :)
    NN na e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

 
 
Blogger Templates